måndag 27 juni 2011

Visning av trädgården i Vitaby

Constance på portal low 5908
Efter modigt övervägande har Kalle och jag beslutat att delta i evenemanget Rosdagar på Österlen. Vi har guidade visningar av vår trädgård i Vitaby måndagen den 4 juli kl 12, 13 och 14. Bokning per tel 0727-45 44 40. Entré och guidning: 20 Kr/person. Bokförsäljning.

Just nu är jag annars frenetiskt sysselsatt på underbara Fredriksdal med en stor installation inför rosdagarna där den 2 o 3 juli. Jag har guidning i Rosariet söndagen den 3 juli under rubriken "Mina favoriter". Och redan nu kan jag avslöja att bland dem finns rosor som Nevada, Carles de Mills, Tuscany, Madame Boll (Comte de Chambord), Felicité et Perpetué, Rosa Mundi, Tour de Malakoff (nedan)
Och tänk att jag som i min nya bok OM LUSTEN ATT TRÄDGÅRDERA har kapitel som "Modet att kasta en ros" och "Kan man ha för många rosor". För rosor är ett engagerande ämne. Och något man inte kan vara utan.



1 kommentar:

  1. Hej av en händelse hittade jag in hit idag. Blev väldigt glad över det jag såg. Lägger till dig i min trädgårdsblogglista hoppas det är OK. Så jag hittar tillbaka. Ha en fin fin dag/Gela

    SvaraRadera