onsdag 22 juni 2011

Installation och guidning på Fredriksdal

På gräsmattan framför den stramt stiliga herrgården på Fredriksdal ska jag sätta upp en stor installation till de fantastiska Rosdagarna lördagen den 2 och söndagen den 3 juli. Ett smickrande uppdrag och en mycket rolig utmaning. Besökarna kommer då att mötas att ett krocketspel i storformat. Jag bygger upp en illusion av vad herrskapet en gång i tiden ägnade sig åt i alla stillsamhet efter en nätt liten åttarätterslunch. Även terrassen kommer att involveras i högsta grad. Allt prytt av rosor på olika sätt. Däremot gör jag inget inne i herrgården, där kommer projektledaren Charlotte Carlin själv göra ett blomsterarrangemang.
Så just nu är jag intensivt verksam i det fantastiska snickeriet där jag ohämmat profiterar på en del av all den kunskap som den extremt mångkunnige snickaren Stefan Almström besitter. Vilken uppsättning av underbara maskiner! Den som hade en bråkdel på landet.
Söndagen den 3 juli kommer jag även att guida i den välfyllda rosariet på tema: "Mina favoriter".
Eftersom jag lyfter fram Fredriksdal i min nya bok OM LUSTEN ATT TRÄDGÅRDERA på olika sätt är detta extra roligt. Och smickarande.
Charles de Mills. Yes, du är en av dem.

1 kommentar:

  1. Vilket spännande projekt du har på G! Krativt och trevligt :)

    Vacker ros!

    Trevlig Midsommar! /Bea

    SvaraRadera